→ Aktualizováno: 21.11.2024

Logo
Titulní stránka Přihlášení Ceník Katalog Nákupní košík Pokladna
Výběr měny:

Celková cena nákupu

bez DPH: 0 Kč

s DPH: 0 Kč


Vyhledávání


Filtr

Zobrazit pouze výrobky

akce
novinky
výprodej
připravujeme
tip
skladem

Kategorie

Odběr novinek mailem


Kód: Captcha
Opište:

Informační sloupec


Zákaznická podpora



Portál pro magické aspekty moderních dějin a soudobého umění


ANTIKVARIÁT
Nenašli jste dostupný výtisk titulu, který sháníte a máte zájem i o antikvární výtisk?
Dejte nám vědět.


Výrobek 257 z 344 výrobků ve výběru
První Předchozí O úroveň výš Další Poslední

Adžán Man, Adžán Mahá Bua, Adžán Lí: Antologie thajské lesní tradice

Výrobce: The Corporate Body of the Buddha Educational Foundation
Katalogové číslo: ATLR111
Skladem: 0 kniha

BookAntologie thajské lesní tradice

V této knize jsou shromážděny nauky a meditační instrukce pocházející od tří významných učitelů, mnichů thajské lesní tradice.

Slovo kammatthána doslova znamená „pracovní základna“ nebo „pracoviště“. Označuje jisté meditační techniky a předměty rozjímání používané buddhistickými mnichy za účelem vykořenění sil nečistot (kilésa), touhy (tanhá) a nevědomosti (avidždžá) z mysli. Ačkoli termín kammatthána se vyskytuje v různých kontextech týkajících se meditace, dnes je tento termín často užíván k označení linie lesní tradice (kammatthánové tradice), na jejímž počátku stál Adžán Sao Kantasíló a jeho žák Adžán Man Bhúridattó.

Původ názvu „lesní tradice“ lze hledat ve skutečnosti, že samotný Buddha dosáhl probuzení v lese, svůj první výklad Dhammy podal v lese, a v lese také zemřel. Kvality mysli, které potřeboval k tomu, aby v divočině přežil po psychické a fyzické stránce, byly rovněž klíčem k pochopení Dhammy. A proto každý praktikující by si měl vzít divočinu za svého učitele, přizpůsobit se zákonům přírody (která je totožná se samsárou) a konečně proniknout k pravdě, která je zcela přesahuje.

Adžán Sao (1861-1941) náležel k řádu Dhammajut, ve kterém však neměl žádný zájem o kariéru učence a zcela se věnoval praxi meditace. Cvičil Adžána Mana v přísné disciplíně a kanonických meditačních praktikách, vsazených do kontextu nebezpečí a samoty života v divočině.

Adžán Man (1870-1949) byl synem rolníka pěstujícího rýži v provincii Ubon Rádžatháni na severovýchodě Thajska. Stal se buddhistickým mnichem (bhikkhu) v roce 1892. Cítil, že obyčejný zvykový buddhismus mu neměl co nabídnout, a tak se přidal k reformnímu řádu Dhammajut a za svého instruktora (upadždžhája) si vybral studenta prince Mongkuta. Na rozdíl od mnoha mnichů řádu Dhammajut nejevil zájem o studijní prostředí v klášteře svého instruktora a odešel žít s Adžánem Sao. Po několikaletém putování s Adžánem Sao se vydal sám na cestu hledání pravdy a zbytek svého života strávil putováním po středním Thajsku, Barmě a Laosu, pobývaje většinu času v lesích, zaměstnán praxí meditace. Nakonec, když dosáhl bodu, kdy přestal mít pochybnosti o možnosti dosažení ušlechtilých stavů probuzení, vrátil se na severovýchod, aby informoval Adžána Sao a poté pokračoval v putování. Postupně přitahoval následovníky, na které silně působilo jeho chování a učení. Domnívali se, že ztělesňoval Dhammu a Vinaju ve všem, co dělal a říkal. Místo výuky jediné meditační techniky, Adžán Man je učil plnou paletu dovedností, a pak je posílal do divočiny. V roce 1928 jeden úředník řádu Dhammajut nakázal následovníkům Adžána Mana, aby zakládali kláštery a pomáhali propagovat vládní program, s cílem domestikace těchto lesních mnichů. Adžán Man a hrstka jeho žáků odešla na sever, kde stále ještě nacházeli dostatek volnosti umožňující jim potulný způsob života. Počátkem třicátých let byl Adžán Man jmenován opatem významného kláštera ve městě Chieng Mai, ale ještě před úsvitem dalšího dne se z místa vytratil. Vrátil se na severovýchod, kde se až v posledních letech svého života konečně usadil. Zachoval si mnoho asketických praktik (dhutanga) až do své smrti v roce 1949.

Jeho nejznámějšími žáky byli Adžán Lí, Adžán Thét, Adžán Fan, Adžán Khao, Adžán Wén, Adžán Čá a (dosud žijící) Adžán Mahá Bua. Lesní meditační tradice se díky nim rozšířila po celém Thajsku a do několika dalších zemí. Od šedesátých let 20. století se stala populární díky zájmu médií a v neposlední řadě rovněž thajské královské rodiny. Milióny prostých lidí byly ovlivněny touto živoucí buddhistickou tradicí, jež klade důraz na střídmý způsob života a praxi meditace.


Rok: 2007
Stran: 76
Vazba: brožovaná bez obálky

 
Titul je rozebran, nelze jej objednat. Titul je rozebrán, nelze jej objednat.
 

Doporučujeme

Název bez DPH s DPH  
Mipham Sakyong: Jak si ze své mysli udělat spojence 305 Kč 305 Kč Přidat do košíku
Čökji Gjelcen Losang: Snadná cesta 306 Kč 306 Kč Přidat do košíku
Jeho svatost dalajlama XIV.: Malá kniha buddhismu    
Chuej-neng: Tribunová sútra Šestého patriarchy 200 Kč 200 Kč Přidat do košíku
Rabten Geše: Pokladnice Dharmy 441 Kč 441 Kč Přidat do košíku
Jeho svatost dalajlama XIV.: Cesta pravého vůdce    
Jeho svatost dalajlama XIV.: Jak vidět sebe samé tak, jací doopravdy jsme    
Jeho Svátost Sakja Trizin: Odpoutání od čtyř lpění    
Dalajlama XIV. Jeho svatost, Hopkins Jeffrey: Rady jak umírat, a žít lepší život 224 Kč 224 Kč Přidat do košíku
Jeho svatost dalajlama XIV.: Moje duchovní pouť životem 269 Kč 269 Kč Přidat do košíku
Jeho svatost dalajlama XIV.: Otevřené srdce (AQ) 218 Kč 218 Kč Přidat do košíku
Výrobek 257 z 344 výrobků ve výběru
První Předchozí O úroveň výš Další Poslední